Zalety diety wysokobiałkowej

Zalety diety wysokobiałkowej

Promocja i Reklama

Kiedyś popularna głównie wśród budujących „masę” sportowców i kulturystów, dziś uznawana jest za jeden z lepszych sposobów na odżywianie prowadzące do spadku masy ciała i poprawy ogólnego samopoczucia.  Dieta wysokobiałkowa  zawitała na salony i od razu stała się popularnym stylem życia. Dlaczego warto zainteresować się tą formą odżywiania?

Zalety diety wysokobiałkowej

Zrównoważona energia
Białko rozkłada się w organizmie dłużej niż węglowodany. Kiedy je spożywamy, wyraźnie odczuwamy wzrost poziomu cukru we krwi. To przypływ energii, a następnie… senność. Inaczej jest z białkami. Zapewniają one wolniejsze uwalnianie glukozy w krwiobiegu. Dają nam stały, zbliżony przez cały dzień poziom energii – możemy więc zapomnieć o kawie!

Zmniejszenie spożycia kalorii
Pokarmy białkowe dają większe poczucie sytości. W efekcie, dla zaspokojenia głodu, spożywamy mniej niż kiedyś, a to oznacza mniejszą ilości wchłanianych kalorii. Efekty dla naszej wagi? Zauważalne od razu!

Poprawa skali ogólnego spalania kalorii
Pokarmy dają nam energię, ale nasze ciało potrzebuje jej… także do samego trawienia i rozkładu białek, tłuszczów i węglowodanów. Białko w porównaniu do tłuszczów i węglowodanów wymaga ponad dwukrotnie więcej kalorii, by stać się metabolizowane. Więc nie tylko dostarcza mniej energii, ale i „konsumuje” jej więcej.

Obniżenie ciśnienia
Wyższe spożycie białka wykazuje korelację z obniżaniem ciśnienia krwi – to dane poparte badaniami naukowymi. Inne doświadczenia wykazały pozytywny wpływ białek na obniżanie poziomu cholesterolu LDL i trójglicerydów.

Wpływ na mięśnie
Białko to budulec mięśni. Połączenie ćwiczeń siłowych z wyższym spożyciem białka, stymuluje ich rozwój. Oczywiście, mięśnie przyrastają powoli, ale jeśli chcemy ten proces przyspieszyć – stawiajmy na wysoką zawartość aminokwasów w diecie.

Redukcja tkanki tłuszczowej
Większa masa mięśniowa, poprawa sytości spożywanych posiłków oraz towarzyszące jej wyższe tempo przemiany materii buduje większy potencjał do utraty tkanki tłuszczowej. Oczywiście, by tracić centymetry z pasa musimy mieć ujemny bilans energetyczny, ale powyższa kombinacja czynników sprawia, że dieta białkowa skuteczniej i na dłużej wpływa na redukcję masy „tłuszczowej”.

Mocniejsze kości
To tak naprawdę pozytywny efekt uboczny. Dieta wysokobiałkowa to zwykle większa zawartość w codziennych posiłkach produktów mlecznych. Sery, jaja, jogurty – wszystkie te produkty są bogate w wapń, niezbędny dla mocnych i silnych kości, szczególnie u osób narażonych na osteoporozę.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o